сряда, 7 май 2014 г.

Как се добавят картинки към номенклатурата на стоките в склада чрез складовата програма MoneyWorks


Фирма ГенСофт пусна поредната нова версия на  MoneyWorks и всички клиенти с абонаменти могат да си обновят програмата. Новостите в новата версия могат да се прочетат във фирмения форум, а акцент с обща фунционалност е възможността за добавяне на повече картинки.

В модул Складове и стоки на складовата програма MoneyWorks в най-новата версия от 29 април 2014 има нова възможност да се добавят до 3 големи и 3 малки картинки към стоката в склада, с размер до 128 пискела.
Новата функционалност освен по-добра визуализация дава и нови възможности при експортиране - преработен е модул Печатар да работи с всички снимки.
Генерират се и два метода за откриване на стоката - когато името, кодът или баркодът съвпадат напълно или започват с името на картинката на стоката.

Осигурена е визуализация на снимките в електронния магазин InCloud на фирма Индъстри Уеб.
Връзката между складовата програма MoneyWorks и интернет магазина InCloud осигурява възможност да се дефинират категории, да се добавят стоки в съответната категория от базата данни на MoneyWorks и да се дефинира как да се показват стоките в електронния магазин.
Пример за това е електронния магазин http://101.industryweb.bg/


Добавянето на картинки към стоката в склада през складовата програма MoneyWorks става бързо и лесно в няколко стъпки:
  • отваряте модул Складове и Стоки


  •  отваряте новата иконка за добавяне на картинки



  • добавяте картинка към стоката като прочитате избран от вас файл



  •  създавате 3 големи и 3 мини картинки (до 128 pix) за стоката



  • използвате добавените картинки при създаване на оферти към клиента чрез новите шаблони за печат



  • и ако имате онлайн магазин InCloud ще имате готова визуализация на вашите продукти в интернет ;)











четвъртък, 19 декември 2013 г.

Как работи модул СЕРВИЗ в складовата програма MoneyWorks на GenSoft ?

След като изтеглите инсталацията на програмата MoneyWorks от официалния фирмен сайт на ГенСофт на адрес: http://gensoft.bg/?page_id=23 избирате как ще работите с модул СЕРВИЗ:
  • Можете да останете в ДЕМО режим , за да можете да го разгледате и тествате като направите 3 сервизни поръчки
  • Или да се обадите в офиса на ГенСофт за активиране и лицензиране, щом вече сте го разгледали, изпробвали и  убедили, че ще ви върши идеална работа във вашата сервизна дейност, и разбира се сте го заплатили J

Модул СЕРВИЗ обработва сервизните поръчки за гаранционен и извънгарационен сервиз.

В модул СЕРВИЗ има 2 основни раздела:
*Операции върху сервизните поръчки
*Филтър по статус

Операции върху сервизни поръчки съдържат:
  • Номенклатура на стъпките
  • Нова сервизна поръчка
  • Отвори избрана сервизна поръчка
  • Изпрати избраните сервизни поръчки към "Отдалечени офиси"
  • Изтрий избраните сервизни поръчки




Заложени са 10 стандартни стъпки в Номенклатура на стъпките:
Ø  Оглед
Ø  Оценка на дефект
Ø  Потвърждаване от клиента
Ø  Приемане за ремонт
Ø  Ремонт
Ø  Ремонт при производител
Ø  Изписване
Ø  Връщане на клиента
Ø  Приемане за замяна
Ø  Предаване за замяна


Стандартните стъпки не могат да се изтриват, но може да се сменя тяхната поредност или да се правят неактивни.
Първата стъпка Оглед е задължително вградена.
Могат да се дефинират и потребителски стъпки, да се дефинира поредността на тези потребителски стъпки като се зададе с цифра желаната поредност и така да се смени реда на движение на ремонтните дейности в сервиза според конкретната организация на фирмата.
Другата интересна особеност на видовете стъпки е наличието на свързани със стандартните стъпки документи, докато при потребителските стъпки засега няма.
Документи, създадени през модул СЕРВИЗ могат да се редактират и изтриват през модула.
При изтриване на сервизна поръчка се изтриват всички стъпки и документи, свързани с нея.
При изтриване на стъпка се изтриват документите, свързани със стъпката.
Базовата стъпка Оглед не се изтрива, а други основни стъпки могат да се деактивират, без да се изтриват.
Имената на стъпките могат да се преименуват и да се сменят в стари документи.

Голямо предимство на модул СЕРВИЗ е връзката с останалата част на складовата програма MoneyWorks  - така създадените документи в модула веднага се отразяват в търговската част като оферти, клиентски поръчки, продажби и прочие.

Как да организираме бизнеса си с модул СЕРВИЗ на складовата програма MoneyWorks?
След като добре се запознаем със софтуера на ГенСофт ( с демо версията на модул СЕРВИЗ) използваме стандартните стъпки и/или си дефинираме собствени според спецификата на конкретната сервизна дейност.

Първа стъпка: задължително  започваме сервизната дейност с първа стъпка ОГЛЕД
Всяка стъпка има Начало и Край
Ако не попълним края на дадена стъпка, то той автоматично ще се попълни при началото на следващата.
Във всеки ред  на всяка стъпка има поле Описание (до 255 символа) и поле Бележка (до 48 символа) за записване на нужната ни информация, свързана с изпълнението на тази стъпка.
Обикновено в Описание записваме оплакванията на клиента, а в Бележка – насоки за действие или на кого възлагаме ремонта.

На стъпка ОГЛЕД имаме няколко варианта как да изберем стоката за ремонт:
  • -->> Можем да изберем стоката от списък с продадените стоки, ако ние сме продали на клиента тази стока.


  • -->>  Можем да добавим стоката към списък от стоки, ако не сме му я продавали ние.

  • -->>  Можем да посочим от коя продажба е тази стока.
    Използваме свързани документи  - с двойно почукване в полето за документ се прави препратка към продажбите, а маркерът на мишката ни подсказва ( в  долната част на екрана виждаме редовете на свързания документ).

Ако имаме богата история на сделките по продажбите ще изберем от коя продажба е дадената стока (даже в края имаме колона за гаранционни условия, която ще ни даде информация дали стоката все още е в гаранция).



Втора стъпка: след ОГЛЕД следва ОЦЕНКА НА ДЕФЕКТ – това е стъпката при която компетентният служител оглежда стоката за ремонт и дава своето професионално мнение какво и как ще се ремонтира.
Правим свързан документ ОФЕРТА, в която описваме предложени стоки за замяна, цена на труд и други атрибути за предстоящия ремонт. Изпращаме офертата към клиента (по имейл) и чакаме неговото одобрение или избор с какви предложени части да бъде извършен ремонта.

Отбелязваме за сведение какъв вид сервиз е :
  • Гаранционен
  • Извънгаранционен
  • Непризната гаранция 


Това поле има информативен характер, за да знаем в края на извършената дейсност дали ще вземаме пари на клиента или ремонта ще е за наша сметка.

Трета стъпка:  ПОТВЪРЖДАВАНЕ НА КЛИЕНТА е необходимо за старт на ремонтната дейност.
Когато сме изпратили оферта на клиента и сме му предложили ремонт с различни по цена или качество части изчакваме неговия избор и тогава правим клиентската поръчка, т.е. след решението на клиента офертата става на клиентска поръчка.


Тук има няколко особености: всяка оферта след потвърждение става на клиентска поръчка.
Оферти не могат да се обединяват, но клиентски поръчки се събират, т.е. когато след първоначалният оглед и оценка на дефекта е имало една оферта за ремонт, но в хода на ремонтните дейности са се появили и други проблеми може отново да се мине през стъпки 2 и 3 – да се направи нова оферта за новия дефект и да се изиска ново потвърждение от клиента. Клиентската поръчка е по последната оферта.
В крайна сметка на крайния етап няколкото клиентски поръчки могат да се обединят в една продажба.
В клиентската поръчка  можем да генерираме  поръчка с избраните от клиента стоки и услуги като се изтриват излишните редове от офертата, а в офертата записваме „Отказано“.
В клиентската поръчка можем да вземем аванс за предстоящата услуга.

Четвърта стъпка:  ПРИЕМАНЕ ЗА РЕМОНТ е начало на действителната ремонтна дейност.
На тази стъпка можем да вкараме стоката в склада и  да я  заприходим като складова наличност. Така ние правим доставка в склада, тъй като нашият клиент ни е предоставил стока за ремонт.
Доставката е на стока от нашата номенклатура ( ако ние сме му продали тази стока) или доставяме нова стока (ако клиентът си е закупил стоката от друго място, а при нас я носи за ремонт).

Пета стъпка:  РЕМОНТ е същинската сервизна дейност за отстраняване на проблема.

Шеста стъпка:  РЕМОНТ ПРИ ПРОИЗВОДИТЕЛ е част от сервизната дейност при която в хода на ремонта се е оказало проблемен дефект, за отстраняването на който стоката трябва да се изпрати на производителя.

Седма стъпка:  ИЗПИСВАНЕ е стъпката в която се подготвя стоката да се върне на клиента и се създават свързани с това документи: прави се ПРОДАЖБА и се избира как да приключи – с фактура или касов бон и се прехвърля документа към ПЕЧАТАР.

Направете ПРОДАЖБА от всички клиентски поръчки!“

Финалните стъпки  на една сервизна поръчка са ВРЪЩАНЕ НА КЛИЕНТА или ЗАМЯНА НА СТОКА. Имаме подсказка „ Прати към финална стъпка“ от която избираме един от двата вариянта за приключване.

Осма стъпка:  ВРЪЩАНЕ НА КЛИЕНТА   е дейност на връщане на стоката на клиента.
Тук се прави връщане на стоката, взета от клиента при стъпката „ Приемане за ремонт“.

Девета и десета стъпка:  ПРИЕМАНЕ И ПРЕДАВАНЕ ЗА ЗАМЯНАтази операция се случва когато дефектът е неостраним и се налага стоката да се замени с друга.
Заменящата стока е оцветена в зелено подобно на ситуацията в модул ПРОИЗВОДСТВО.
При стъпка ЗАМЯНА се прави връщане на стока (която на стъпка ОГЛЕД е избрана от продадените, иначе няма смисъл), продава се новата стока с гаранцията на първата и се прави изплащане на новата стока.
Програмата автоматично прави следните операции при ЗАМЯНА на стока:
- връщане от доставка;
- връщане от продажба;
- продажба на заменящата стока.

Процесът на замяна ще изглежда по следния начин:

А за приключване на замяната програмата подсказва, че трябва да изберем с каква стока ще заменим  при сервизната дейност.

Важното е, че при съставяне на сервизна поръчка съставителят се идентифицира с потребителско име и парола и така на всяка стъпка се знае кой е отговорен за извършената / неизвършената дейност.

Меню „НАСТРОЙКИ на сервизна поръчка“ се отваря с двойно почукване върху реда със сервизната поръчка. Необходимо е да попълним информацията
за склад: сервизния склад
за доставчик: посочва се доставчика за сервизния склад
за характеристики: има възможност да се укаже как автоматично да се попълва информацията за клиента.

От НАСТРОЙКИ задаваме автоматично попълване на характеристики – указваме как програмата автоматично да попълва необходимите данни за клиента в създадените документи, т.е. кое поле от характеристиките на клиента в кое поле на характеристиките на документа да се експортират:
Име на клиент *
МОЛ *

Адрес *

Телефон (

Имейл @

Чрез бутона “Филтър по статус” управителят  в сервиза може своевременно да се информира на какви етапи се намират поръчките в сервиза.
Непременно трябва да се маркира от чек-бокса “Показвай поръчка само с избрания статус” и да изберете статуса на поръчките, който ни интересува.
Филтър по статус показва поръчки, имащи детайли със статус някоя от стъпките на сервизната поръчка или всички заедно.

В заключение можем да кажем, че последователността на стъпките за ремонт в сервиза е само препоръчителна, а не задължителна.
Допълнително можете да си създадете шаблон за сервизна поръчка , чрез който бързо и лесно да увеличите отчетността и повишите ефективността на вашата сервизна дейност.


сервизна поръчка


Потребителят на модул СЕРВИЗ в складовата програма
MoneyWorks може да си дефинира необходимите стъпки съобразно своята сервизна дейност като изключва или добавя потребителски стъпки.
А и естествено предстои развитие и усъвършенстване на модул СЕРВИЗ според  желанията на клиентите на ГенСофт, които имат голяма заслуга със своите изисквания да повишават непрестанно функционалността на програмата.
За повече информация вижте http://moneyworks-erp.blogspot.com/2013/12/novo-modul-serviz-v-skladovata-programa.html или се обадете на 07001 93 93 на цената на един градски разговор консултантите на ГенСофт да отговорят на вашите въпроси.

Приятна работа!