петък, 6 ноември 2015 г.

ERP MoneyWorks за управление на месокомбинат

Как работи модул "Производство" на складовата програма MoneyWorks в месокомбинат?


Темата днес е успешното внедряване на ERP софтуер MoneyWorks във фирма Новира – фабрика за производство  на месни продукти. 


Какво е необходимо за едно успешно внедряване?
На първо място трябва да имаме предприятие, условно наречено Клиент (К).
На второ място, този клиент трябва да има пари, условно наречени Пари (П).
Ако тези два компонента липсват, дори да имате най-добрия софтуер (като нашия) и най-добрия екип по внедряване (като нашия), внедряване не може да се получи.
Значи трябва да имаме Софтуер (С), който да поддържа партиди, разпад и производство и опитен Екип (Е) по внедряване.
Като цяло формулата изглежда така: К+П+С+Е=успешно внедряване.

В нашия случай Клиентът е фирма Новира -  фабрика за производство на кюфтета, кебапчета, шунка, луканка, пастет и още много качествени и вкусни неща. 

Месокомбинатът е изграден с помощта на европейски програми, така че финансирането на проекта е осигурено на 100%.

Софтуерът, който внедряваме се нарича ERP 
MoneyWorks без аналог в съотношение цена/функционалност.
Екипът успешно внедрил софтуера MoneyWorks се състои от управителката Боряна, технолозите Краси и Здравко и системния администратор Митко от страна на фирма Новира и от Радослав Русков – бизнес консултант в ГенСофт и от  Пламен Иринчев, собственик, управител и търговски директор на фирма ГенСофт (моля последния да затвори вратата ;) Онлайн поддръжка и консултации осигури Николай Петров – ръководител на
Call центъра на фирма ГенСофт.
Време за внедряване на продукта – около 30 дни от датата на първата презентация и постоянна последваща поддръжка.



И така да преминем на историята: имало едно време .... една фирма, която си търсила софтуер. Пробвали различни софтуери и все нещо им липсвало.
Докато системният администратор чул за фирма ГенСофт, която имала някакъв модул Производство в техния софтуер MoneyWorks.
Направили си една среща, колкото да се запознаят...
След което била уговорена техническа презентация.
На тази презентация се включила тежката артилерия – управителят на фирма ГенСофт си написал домашното и отишъл с примерна база данни с няколко продукта, рецепти за производството им (взети от „Българска национална кухня“), проследимост на партидите от луканката до прасето, няколко предварително подготвени документа по
HASSP и много хъс да впечатли клиента.
На презентацията се събрала половината фирма – ръководство, технолози, ИТ-та и продължила около три часа...
На повечето въпроси „А това може ли?“ - редовният отговор бил „Е как, то това ако не го може...“.
Срещата завършила с думите на Краси – „Айде, кажи нещо дето не го може?“.
Нямало какво да се добави.
Програмата била инсталирана на лаптопите на технолозите и срещата завършила.

След десетина дни пак имало среща...
Този път Краси и Здравко събрали погледа на Пламен Иринчев.
За кратко време те въвели номенклатури на продукти и суровини, направили над 100 рецепти; доставяли, продавали и всичко това -  без никакво обучение. 


Общото впечатление било, че това е продуктът който им трябва – функционален и лесен за работа.
Останала лесната част – инсталиране, активиране, фактуриране и плащане.

Естественно това не е края на историята, внедряването тепърва стартирало.
Голяма част от работата била свършена – предприятието било построено по европейски стандарти, окабелено, компютрите защитени от влага. 



А влага в тази фабрика има доста – всеки ден се мие по няколко пъти; не можеш да минеш през турникета, ако не си измиеш ръцете и обувките; отделно трябва да си обуеш калцуни. 




Митко е извършил чудеса от героизъм да вкара в кутия монитор, компютър, мишка и клавиатура. Благодарности на фирма Интеграл К за компютрите!


Естественно се появили и препъни камъчета.
Първият препъни камък били везните.
Програмата MoneyWorks поддържа всякакви видове везни, включително и етикиращи.
Да, ама етикиращата везна, купена от фирма Новира печатала 16 символа на ред, т.е. за нищо не ставала.
Седмица преди това фирма ГенСофт е внедрила везни
Digi на фирма Елсис във друга голяма фирма от хранителната промишленост - СК АД и предложили да ги пробват.
Везните 
Digi не са евтини, но както казват англичаните – не сме толкова богати да купуваме евтино. 


Колегите от фирма Елсис наистина си разбирали от работата и за около две седмици везните заработили. Затова се погрижили програмистите на ГенСофт – Михаил Иринчев (съвпадението във фамилията не е случайно
J) под мъдрото ръководство на ръководителя на софтуерния отдел Живко Иванов и от страна на фирма Елсис – Николай Генчев.
Везните се зареждали с файл, генериран от
MoneyWorks и печатали ей такива етикети 



Съответно тези етикети се четат от програмата MoneyWorks  и съответните сделки рефлектират върху конкретната партида.
Естественно механизмът на генериране на партидите бил променен според указанията на технолозите. 


Още седмица настройки.
Междувременно програмата вече се използвала на 100%.
Първите шаблони за документи били направени от колегите по поддръжката на фирма ГенСофт.После системният администратор Митко се научил сам да си ги прави.
Няколко пъти себестойността на продукцията отивала на кино, докато се направят правилните настройки, особено при разпада...
Дизайнът на етикетите се променял няколко пъти – да се печатат етикети за съответните вериги, да се включат алергените, които да се печатат с друг шрифт, да се отчитат бройни и тегловни продукти.
Отделът по
HASSP сигнализирал, че справката по проследимост не може да се разпечатва (и ние не сме безгрешни – всички таблици в програмата могат да се печатат и експортират в Excel и други формати, ама тази сме забравили ;).
След два дни вече проблемът бил разрешен.
Справката на Кенар за контрол на продукцията не работила при разпад – вече работи :) .


Какви модули от програмата MoneyWorks се ползват във фирма Новира?
„Складове и стоки“ – контрол на наличностите, поддържане на склад за материали, адитиви, производство и брак, характеристики с кодове на продуктите в различните вериги, партидност на стоките.
„Фирми и лица“ – със специфични характеристики на различните групи контрагенти
„Ценови листи и специални цени“ – за дефиниране на различни типове промоции и специални цени за веригите и собствените обекти.
„Производство“  - дефиниране на технологии, справка за недостиг на материали, себестойност на продукцията.
„Поръчки“ – клиентски поръчки от клиенти, вериги и ресторанти Виктория, доставни поръчки към доставчици, поръчки за прехвърляне от собствените магазини.
„Продажби“ – изписване на продукцията към клиенти и фактуриране.
Маркет“ – за бързо изписване на стоки от магазина.
„Доставки“ – доставка на материали и адитиви.
„Проследяване на стока по партиден номер“ – за нуждите на отдела по HASSP.
„Клиенти и длъжници“ – история на клиенти и доставчици, задължения и закриването им.
„Стокооборот“ – справки за движение на стоки по стотици разрези.
„Печалби“ – какво сме спечелили от реализирана продукция.
"Интернет версия" – онлайн достъп до всички функции на програмата, даден е достъп на ресторантите и някои клиенти да заявяват нужните им продукти.
„Модул Е-Код“ – връзка със софтуера на големите вериги, онлайн поръчки от веригите.








Всичко това работи и работи както трябва.
Ако не вярвате, поканете ни във вашето предприятие за да ви покажем :)


Фирма Новира не е първата фабрика за месо, в която внедряваме софтуер на ГенСофт - програмата MoneyWorks успешно е внедрена при Чернев, Вивенда, Еленските майстори и много други месопреработватели; в мандрите Добрев, Опицвет, Топила груп и др. както и в други предприятия от хранително-вкусовата промишленост като Кенар, СК, Север Експорт, Посейдон, Еврокомпакт...
Ако имате месокомбинат, мандра, винарна, хранителна борса, търгувате с плодове и зеленчуци – това е вашата програма!
На нас ни трябват само мотивиран клиент, който е готов да инвестира между 5000 и 15 000лв. за да дадем всичко от себе си за УСПЕШНОТО ВНЕДРЯВАНЕ!

четвъртък, 14 август 2014 г.

Как да използваме складовата програма MoneyWorks за управлението на вашата оптика ?

MoneyWorks е мултифункционален софтуер с модули Склад, Счетоводство, Производство, Маркет, Сервиз, Органайзер - т.е. притежава атрибути на ERP система и може успешно да се използва за управлението на всякакъв бизнес.

За специфичния бранш - оптика и оптични услуги,  има софтуерно решение, което е успешно реализирано в много малки и големи оптики, и верига оптични магазини като Юниглас, Мегаоптик, Маска, Квят, Гранд Вижън и други.
Наш клиент и приятел е Катя Стоицова, управител на Авангард 2000 и вносител на марката Silhouette за  България.

В хода на внедряването на складовата програма MoneyWorks в магазини за очила и оптични услуги се проявява спецификата на дейността.


Номенклатурата на стоките в една оптика съдържа следните елементи:
  •  Рамки
  • Стъкла 
  • Услуги
Работата с рамките е сравнително лесна – описват се модел и цена, доставят се и се продават.
За всеки модел могат да се дефинират три големи и три малки снимки. (Вижте специалната тема как се добавят картинки към номенклатурата на стоките )

В някои оптики с всяка рамка се изписва и калъф. Калъфите се задават като свързани стоки към рамката (не всички калъфи стават за всички рамки) и в повечето случи се изписват като подарък.
Стъклата обаче не могат лесно да се опишат, особено специалните със специфични диоптри и цилиндър. Ако трябва да се вкарат всички възможни комбинации, за един модел трябва да се опишат над 100 различни номенклатури...
Проблемът се решава като за стъклата се укаже, че поддържат партиди. Всяка партида като характеристики съдържа лещата и цилиндъра, също и допълнителна информация за типа стъкло, производител и т.н. При заявка от клиент се създава конкретната партида със съответните леща и цилиндър.
Останалата част от номенклатурата са различни видове услуги, които предоставя оптиката.





Как се работи в оптики с MoneyWorks?


Начинът на работа на една оптика може да се опише по следния начин:
Пристига клиент с рецепта за очила.
След като клиентът си избере рамката, и се уточни вида на стъклата, леща, цилиндър и така нататък, се прави клиентска поръчка.
За клиента се въвежда колкото се може повече информация – име, адрес, телефони, имейл и т.н. в основната информация, а като характеристики се задават диоптър, лекуващ лекар, предпочитан модел и т.н.
В поръчката се описват рамката, стъклата и работата на оптика, калкулира се обща цена и се взема капаро като аванс.
Ако е необходимо стъклата се поръчват за доставка ( с доставна поръчка).
Когато поръчката е изпълнена, клиентът се нотифицира по телефон или имейл, да дойде да си вземе готовите очила.
Поръчката се обръща в продажба, извършва се изплащане на остатъка от сумата и се приключва сделката.

За всяка оптика е много важно да познава клиентите си, да следи кога какво им е правено и съответно да ги нотифицира за нови модели, услуги и промоции.
Справката Стокооборот в MoneyWorks  помага да се види пълната история в отношенията с даден клиент, а модул Органайзер служи да  напомня важни неща за него. 


Веригите от оптики по принцип използват интернет версията на програмата MoneyWorks, което им позволява да имат постоянно информация за наличностите в централния склад и останалите обекти. Има специфични доработки  улесняващи зареждането на обектите, проследяващи движението на рамки от обект в обект, справки относно обращаемостта на артикулите и други.


С програмата MoneyWorks работят както крайните обекти, така и големите вносители на стъкла и рамки. За всеки контрагент могат да се укажат специални цени, по които се купува или продава.


Интегрираният със складовата програма MoneyWorks, електронен магазин InCloud дава възможност всички модели рамки и очила от номенклатурата на програмата, да се публикуват със снимки и характеристики в Интернет и да се поръчват онлайн от партньори или крайни клиенти.

За въпроси и безплатна презентация потърсете екипа на ГенСофт на телефон 07001 93 93 !