четвъртък, 14 август 2014 г.

Как да използваме складовата програма MoneyWorks за управлението на вашата оптика ?

MoneyWorks е мултифункционален софтуер с модули Склад, Счетоводство, Производство, Маркет, Сервиз, Органайзер - т.е. притежава атрибути на ERP система и може успешно да се използва за управлението на всякакъв бизнес.

За специфичния бранш - оптика и оптични услуги,  има софтуерно решение, което е успешно реализирано в много малки и големи оптики, и верига оптични магазини като Юниглас, Мегаоптик, Маска, Квят, Гранд Вижън и други.
Наш клиент и приятел е Катя Стоицова, управител на Авангард 2000 и вносител на марката Silhouette за  България.

В хода на внедряването на складовата програма MoneyWorks в магазини за очила и оптични услуги се проявява спецификата на дейността.


Номенклатурата на стоките в една оптика съдържа следните елементи:
  •  Рамки
  • Стъкла 
  • Услуги
Работата с рамките е сравнително лесна – описват се модел и цена, доставят се и се продават.
За всеки модел могат да се дефинират три големи и три малки снимки. (Вижте специалната тема как се добавят картинки към номенклатурата на стоките )

В някои оптики с всяка рамка се изписва и калъф. Калъфите се задават като свързани стоки към рамката (не всички калъфи стават за всички рамки) и в повечето случи се изписват като подарък.
Стъклата обаче не могат лесно да се опишат, особено специалните със специфични диоптри и цилиндър. Ако трябва да се вкарат всички възможни комбинации, за един модел трябва да се опишат над 100 различни номенклатури...
Проблемът се решава като за стъклата се укаже, че поддържат партиди. Всяка партида като характеристики съдържа лещата и цилиндъра, също и допълнителна информация за типа стъкло, производител и т.н. При заявка от клиент се създава конкретната партида със съответните леща и цилиндър.
Останалата част от номенклатурата са различни видове услуги, които предоставя оптиката.





Как се работи в оптики с MoneyWorks?


Начинът на работа на една оптика може да се опише по следния начин:
Пристига клиент с рецепта за очила.
След като клиентът си избере рамката, и се уточни вида на стъклата, леща, цилиндър и така нататък, се прави клиентска поръчка.
За клиента се въвежда колкото се може повече информация – име, адрес, телефони, имейл и т.н. в основната информация, а като характеристики се задават диоптър, лекуващ лекар, предпочитан модел и т.н.
В поръчката се описват рамката, стъклата и работата на оптика, калкулира се обща цена и се взема капаро като аванс.
Ако е необходимо стъклата се поръчват за доставка ( с доставна поръчка).
Когато поръчката е изпълнена, клиентът се нотифицира по телефон или имейл, да дойде да си вземе готовите очила.
Поръчката се обръща в продажба, извършва се изплащане на остатъка от сумата и се приключва сделката.

За всяка оптика е много важно да познава клиентите си, да следи кога какво им е правено и съответно да ги нотифицира за нови модели, услуги и промоции.
Справката Стокооборот в MoneyWorks  помага да се види пълната история в отношенията с даден клиент, а модул Органайзер служи да  напомня важни неща за него. 


Веригите от оптики по принцип използват интернет версията на програмата MoneyWorks, което им позволява да имат постоянно информация за наличностите в централния склад и останалите обекти. Има специфични доработки  улесняващи зареждането на обектите, проследяващи движението на рамки от обект в обект, справки относно обращаемостта на артикулите и други.


С програмата MoneyWorks работят както крайните обекти, така и големите вносители на стъкла и рамки. За всеки контрагент могат да се укажат специални цени, по които се купува или продава.


Интегрираният със складовата програма MoneyWorks, електронен магазин InCloud дава възможност всички модели рамки и очила от номенклатурата на програмата, да се публикуват със снимки и характеристики в Интернет и да се поръчват онлайн от партньори или крайни клиенти.

За въпроси и безплатна презентация потърсете екипа на ГенСофт на телефон 07001 93 93 !





Няма коментари:

Публикуване на коментар