сряда, 27 януари 2016 г.

Данък Уикенд в Счетоводството на GenSoft MoneyWorks

Как да осчетоводим "ДАНЪК УИКЕНД" в счетоводния модул на GenSoft MoneyWorks

ДДС при ползване на служебни активи за лични цели трябва да се декларира до 14 февруари!

От тази година всички фирми, регистрирани по ДДС, трябва да декларират ползваните за лични нужди служебни активи - т.е. в месечната справка декларация и дневниците за покупки и продажби трябва да подаде информация за лично ползваното ДДС.

От сайта на НАП можете да свалите Указанието за прилагане на този режим.
Допълнителна информация за прилагането на режима на лично ползване на служебни активи при осчетоводяването на ДДС можете да получите на телефон 0700 18 700 или имейл infocenter@nra.bg

Министреството на финанските въведе т.нар. "Данък Уикенд" чрез Правилника на МФ, но указанията за прилагането му остават неясни.

Регистрирани по ДДС компании трябва да създадат собствен механизъм за разпределяне на разходите в зависимост от степента на използване на съответната стока/услуга.
Фирмите имат свобода да изберат критерите за прилагане на този механизъм, но това трябва да стане преварително, тъй като документът с който се разпределят разходите трябва да е на разположение във всеки един момент за проверка от НАП ( Примерно за недвижим имот с комбинирано използване трябва да е регламентирано пресмятането на ДДС разходите или база площ, или на времеползване и т.н.

В случая когато стоките се използват едновременно за лични и служебни цели има 2 възможности:
- приспадане на ДДС изцяло, като ДДС се начислява за личното ползване на стоката
- ползване на Данъчен кредит в пропорция съответстваща на съотношението лично-служебно ползване на стоката.
При хипотезата, че даден актив ще се използва за лични цели и при покупката му не е използван Данъчен кредит, то следва и да не се начислява ДДС.
Във всички случаи обаче има нов протокол, по-точно добавена е специална колона в месечната справка декларация по ДДС -  Протокол по чл.117, ал.1, т.3 ЗДДС (Лично ползване)

Клиентите на ГенСофт, ползващи модул Счетоводство на ERP MoneyWorks, трябва да обновят програмата си до най-нова версия, за да могат да ползват новата функционалност "Осчетоводяване по чл.117" от ЗДДС.

В раздел "Документи" трябва да се избере "Регистриране" от падащото меню.


В операции за осчетоводяване за определен период се избира Протокол или друг документ за продажба


След това се конкретиризира точния документ, а именно "Протокол по чл.117 ал.2 ЗДДС (чл.82 ал.2-4)



Нанасят се необходимите разчети според решението на управителя на дружеството  и приетия от счетоводството план за ползване на данъчен кредит за отделянето и използването на ДДС върху стоки за лични нужди.

Допълнение: Вижте брошурата на НАП от 9.12.2016 "Данък Уикенд - често задавани въпроси"

При необходимост от повече информация винаги можете да се обадите на националния номер за техническо обслужване на софтуера MoneyWorks   📞 07001 93 93 📞



Няма коментари:

Публикуване на коментар